Eerste impressies van Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Hazel - WaarBenJij.nu Eerste impressies van Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Hazel - WaarBenJij.nu

Eerste impressies van Kaapstad

Door: Rick van den Hazel

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

11 Feb
Mijn eerste indruk van Kaapstad, wat is dit een ongelooflijk mooie stad. Weliswaar is er een groot verschil tussen arm en rijk, maar de omgeving is echt zo ontzettend mooi. Ik werd netjes opgehaald op het vliegveld, waarna mij een reis van ongeveer een half uur door de immense druk van het verkeer wachtte. Mensen steken over op de snelweg ( weliswaar met een goede sprint, wel met gevaar voor eigen leven) om maar niet om te hoeven lopen. Er wordt links en rechts in gehaald en veel te hard gereden, maar dat maakt het wel lekker spannend!
De omgeving, het weer, de mensen, de sfeer, het is allemaal zo mooi. Echt een ongelooflijk verschil met het drukke en gehaaste Nederland. Vandaag ben ik meteen toen ik aankwam met Ruben en Mick naar het Waterfront gegaan. Erg toeristisch maar ook erg leuk om gezien te hebben. Mick heeft me de ins en outs van de omgeving even laten zien en verteld, ben alles vergeten, maar dat maakt niet uit!
Alles lijkt hier spotgoedkoop, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook geen idee wat ik nu uitgeef aan alles.
Ik ben nu lekker een wijntje aan het drinken, hier begint lekker wat af te koelen. Wilde eigenlijk slapen omdat ik een goede 24 uur wakker ben, maar dat lukt helaas nog niet! Morgen is mijn eerste stagedag, ben zeer benieuwd hoe dat gaat zijn in het prachtige Constantia! Ik ga proberen wekelijks een leuke update te geven!

13 Feb.
Inmiddels is het de 3 dag in Kaapstad. Ik ben gisteren samen met Lisa voor het eerst naar Constantia Glen geweest. Ik kan alleen maar zeggen dat ik nog nooit zo’n mooie plek heb gezien om te werken. De omgeving is absoluut prachtig. De ‘’wine tasting’’ waar ik ga werken bevind zich midden in de wijngaard en ziet er werkelijk fantastisch uit. Daar aangekomen hebben we een leuk oriënterend gesprek gehad met onze stagebegeleiders Gillian en Myra. Kort daarna kregen we een uitgebreide les in wijn proeven, en kregen we de 6 verschillende wijnen uitgelegd. Mooi begin van de dag. Constantia Glen is redelijk chiq, maar er heerst een heerlijke ontspannen en ongedwongen sfeer. Om een uur of 2 zijn we weer naar huis gegaan omdat ik nog altijd niet geslapen had en stond te trillen op mijn benen. Vandaag even lekker een dagje bijkomen van de eerste ‘’braai’’ gisteren.
De braai was ontzettend druk, maar vooral heel erg leuk. Er waren ongeveer 60-70 studenten in ons huis om lekker wat te braaien en te drinken. Zoveel nieuwe mensen ontmoet, leuke gesprekken gevoerd, het was heerlijk. Het is hier heel gebruikelijk om regelmatig een braai te houden. Hopelijk volgen er nog veel! Morgen zal mijn eerste echte stagedag zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een hele drukke maar leerzame en fijne dag gaat zijn! Ik kijk er naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

I will try to post regular stories about my time in Cape Town.

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 1916

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: